Als ik een identiteit ontwerp of een illustratie maak, dan geef ik vorm aan de visuele uitstraling van een merk of idee!
Voor mij bevat een merk namelijk heel veel belangrijke informatie. Waarom het merk doet wat het doet en voor wie het merk dat het beste doet. Maar ook hoe je de klantvriendelijkheid kunt ervaren, wat de kwaliteit van de producten of diensten is, hoe hoog de kennis en bevlogenheid van het personeel is, welke klanten het beste bij het merk passen en waar je deze klanten kunt vinden, etc.
Ik vind het geweldig om al deze ingrediënten te verzamelen, te doorgronden en te koppelen aan visuele vormgeving of illustratie. Als ontwerper werk ik, in de ontwerpfase, graag met fysieke materialen. Zoals potloden, stiften, verf en meters papier. Deze materialen stellen mij in staat om intuïtief op zoek te gaan naar verrassende en onverwachte wendingen die voor ieder verhaal cruciaal zijn. Deze resultaten transformeer ik naar alle mogelijk denkbare conventionele en digitale communicatiemiddelen waarmee ik het merkverhaal onderscheidend en zichtbaar maak voor haar publiek.